Pinterest optimaliseren en de verkoop te verhogen

Toen we je vertelden waarom Pinterest marketing een geweldige marketing- en verkooptool is, hebben we benadrukt hoe anders het is dan de andere. Degenen die het gebruiken, doen het meestal om naar ideeën en inspiratie te zoeken en wat ze interessant vinden op te slaan om het op een later tijdstip beschikbaar te hebben. En vaak wordt wat wordt bespaard dan gekocht. Maar om ontdekt te worden door potentiële klanten, heb je een geoptimaliseerd account en goede strategieën nodig.

Hoe Pinterest werkt

Wanneer we Pinterest openen, bevinden we ons voor onze home feed, dat is de stroom van inhoud van de startpagina. Bovenaan is er een balk waar we zoektermen kunnen invoeren om te vinden wat ons interesseert. De pinnen die we zien, zijn degene die Pinterest ons laat zien, afhankelijk van hoe relevant ze voor ons zijn. En niet in simpele chronologische volgorde, zoals het geval was voordat ze in 2014 de Smart Feed introduceerden.

De Smart Feed is een algoritme dat van tijd tot tijd wordt aangepast en de inhoud die we zien, aanpast aan onze sociale gebruiksgewoonten.

Dit algoritme evalueert de pinnen en geeft ze een score op basis van:

  • De kwaliteit van de site waar ze vandaan komen;
  • De kwaliteit van de pin;
  • De kwaliteit van de gebruiker die de pin heeft gedeeld;
  • Naar actuele relevantie, d.w.z. hoe relevant een pin is met betrekking tot het onderwerp en de context.

Het zal triviaal lijken, we zullen eruitzien als een gebroken record, maar nogmaals, we moeten je eraan herinneren dat we nuttige en hoogwaardige inhoud moeten maken om ontdekt en geliefd te worden door gebruikers. Ook op Pinterest marketing. En we moeten ze ook goed kunnen omschrijven, anders is het voor niemand moeilijk om ons te vinden. Als we bedenken dat Pinterest marketing ook een zoekmachine is, moeten we daarom aan trefwoorden werken.